מחלת לב בצבא | הגשת תביעה למשרד הביטחון | נכה צה"ל | פיצויים

מחלות לב בצבא: האם מגיע לכם פיצוי ממשרד הביטחון?

גיוס לצה"ל טומן בתוכו סכנות גופניות רבות. בעוד שפציעות גופניות במהלך אימונים או בפעולות צבאיות הן נפוצות יחסית, ישנם מצבים פחות ידועים – כמו מחלות לב בצבא. מדובר בתופעה שהיא פחות נפוצה, וחיילים רבים לא יודעים שהם יכולים לקבל אחוזי נכות על כך. עבור אלו שסובלים ממחלות לב בצבא, חשוב להכיר את הזכויות הנלוות לבעיות הללו וכיצד לממשן.

תוכן עניינים

מחלות לב – רקע כללי

מחלות לב הן מחלות שפוגעות בפעילות הלב או בכלי הדם סביבו. מדובר במחלות שאחראיות ל-15% מכלל התמותה בישראל, כך שאין מדובר במחלות כלילות. מחלות לב הנפוצות ביותר, בצבא ומחוצה לו, הן מחלות לב כליליות, אוטם שריר הלב (התקף לב), אנדוקרדיטיס (דלקת פנים הלב), ופריקרדיטיס (דלקת קרום הלב).

כיצד נגרמות מחלות לב בצבא?

למרבה הצער, מחלות לב הן לא נחלתה של אוכלוסייה מבוגרת בלבד. גם צעירים בגילאי הצבא יכולים ללקות במחלות לב שמשפיעות על בריאותם הכללית. בכל הנוגע לשירות הצבאי, הגורמים הבאים הם אלו שגורמים להיווצרות או להחמרה של מחלות לב:

מחלת לב בשירות הצבאי
  • מחסור בשינה – אופייני בייחוד ביחידות קרביות ובשירות שדורש שעות ערות רבות
  • מאמץ גופני גבוה – אימונים בעצימות גבוהה מביאים למעמסה על הלב שגורמת לתחלואה
  • לחץ נפשי- לחץ נפשי משפיע באופן ישיר על הבריאות הגופנית, ובייחוד על הלב
  • טיפול רפואי כושל – חיילים שמתלוננים על בעיות שונות ואינם מקבלים טיפול הולם או לא מקבלים טיפול בזמן עלולים לפתח מחלות לב בצבא (רשלנות רפואית בצבא)
  • חשיפה לחיידקים – זיהומים במהלך האימונים או השירות עלולים להוביל למחלות לב

תביעות משרד הביטחון בגין מחלת לב בצבא

מחלות לב בגילאים צעירים הן אינן נפוצות. לכן, אם נוצרה מחלה כזו במהלך השירות הצבאי, יש להניח שהשירות גרם לה. לכן, חיילים שלקו בליבם במהלך שירותם יכולים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. כאשר מגישים תביעה נגד צה"ל על מחלת לב בצבא, יש לגשת תחילה לקצין התגמולים באגף שיקום נכים.

אצל קצין התגמולים יש להפקיד את התביעה, אישור תנאי שירות, תצהירים וכל המידע הרפואי ותיעוד של מחלת הלב שהתפתחה. התיעוד הרפואי והעדויות עוברים לרופאים ומומחים מטעם הצבא שבוחנים את התביעה לעומק. במקרה של מחלות לב, יהיה זה קרדיולוג (רופא מומחה בתחום הלב) שיבחן את התיק.

תפקידו של הקרדיולוג הוא לבחון האם מחלת הלב נגרמה עקב השירות או קדמה לו. כחלק מהמבדק הזה, התובע יעבור מבחן מאמץ כדי לבדוק את תפקוד הלב שלו. בנוסף, התובע יעבור בדיקה קלינית ובדיקה של עברו הרפואי כדי לבדוק אם היו בעיות בריאות בעבר שאולי הובילו לנזקים בלב. כלומר, הרופא בוחן האם יש קשר סיבתי בין מחלת לב בצבא ובין השירות הצבאי.

לאחר שהרופא בוחן את התובע ואת כל המידע בתיק, הוא יעביר את חוות דעתו לקצין התגמולים. אם הרופא קבע שאכן יש קשר סיבתי בין המחלה והשירות, התיק יעבור לוועדה רפואית במשרד הביטחון. תפקידה של הוועדה הוא לבחון את מידת הפגיעה התפקודית של התובע ולקבוע לו אחוזי נכות בהתאם. 

 

סובל/ת ממחלת לב בעקבות הצבא ?

יתכן ואת\ה זכאי\ת להכרה כנכה אגף שיקום במשרד הביטחון ולקבל תגמולים והטבות בהתאם. עורך דין משרד הביטחון לשירותך.

ומה לגביי חיילים בקבע?

בעבר, חיילים בקבע יכלו גם הם להגיש תביעה על מחלת לב בצבא. אולם, הדברים השתנו לאחר התיקון בחוק הנכים משנת 2017. על פי התיקון הזה, אלו שמשרתים בקבע ולוקים במחלות לב אינם יכולים לתבוע את משרד הביטחון על מחלתם. כדי שיוכלו להגיש תביעה על מחלה שאירעה להם בשירות הקבע, יצטרכו להוכיח שמחלה שלהם עומדת בהגדרת "מחלת שירות" שבהתאם לוק הנכים.

במקרים אחרים, חיילים שמשרתים בקבע צריכים להגיש תביעה על מחלות לב בצבא למוסד לביטוח לאומי. 

לפרטים נוספים לגבי הגשת תביעה לאנשי הקבע במשרד הביטחון – לחצו כאן

כיצד יש להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

כאמור, התחנה הראשונה בתביעות נגד צה"ל היא אצל קצין התגמולים. הגשת תביעה מלווה במילוי של טופס פרטיים אישיים ונסיבות התביעה. כלומר, יש להגיש לקצין התגמולים תצהיר שבו יפורטו פרטי החייל והסיבה מאחורי התביעה.

אגף שיקום נכים בפתח תקווה
מטה אגף שיקום נכים בפתח תקווה

בנוסף, צריך לצרף לתביעה את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל מידע רפואי, עדויות של חיילים, אישור תנאי שירות, תוצאות של בדיקות רלוונטיות, וכל מידע תומך נוסף. קצין התגמולים יעביר את המידע במלואו למומחה, שבתורו יקבע האם יש נסיבתיות בין השירות למחלה. בתחנה האחרונה, הוועדה הרפואית תקבע את אחוזי הנכות שיכריעו את התגמולים שיקבל החייל.

למרות שלכאורה מדובר בהגשה פשוטה של מסמכים וטפסים, אין כך הדבר. הגשת תביעות נגד צה"ל הן מורכבות, בייחוד כאשר מדובר במחלות לב. כאשר מגישים את התביעה, יש לצרף אליה טפסים שמולאו במדויק, וכן כל מסמך אחר שיוכיח שהתובע אכן סובל ממחלת לב צבאית. באופן הזה, ניתן להגדיל את הסיכויים שהמומחה הרפואי יכיר בנסיבתיות בין השירות למחלה. 

במקרה של הגשת התביעה וגם עמידה בפני ועדה רפואית, חשוב שיהיה לכם ייצוג משפטי הולם שיסייע לכם לזכות בתביעה. ישנן תביעות רבות נגד הצבא שאינן נגמרות לטובת התובעים בשל טעויות טכניות או משפטיות. לכן, אתם צריכים להיות ערוכים בצורה הטובה ביותר לפני הגשת התביעה או במהלך התביעה.

אחוזי נכות בגין מחלת לב בשירות הצבאי

הוועדה הרפואית במשרד הביטחון תבדוק את התובע לאחר שמשרד הביטחון יכיר בקשר הסיבתי. רופאי הוועדה יעיינו במסמכים הרפואיים של התובע, ישמעו את עורך הדין ואת תלונות התובע ולאחר מכן ייבדק התובע בדיקה קלינית ע"י רופאי הוועדה הרפואית.

תביעות משרד הביטחון
ועדה רפואית לקביעת נכות

לאחר הבדיקה יפנו רופאי הוועדה הרפואית לסעיף 9 לתקנות הנכים, סעיף אשר עוסק במחלות לב. רופאי הוועדה יחפשו את הסעיף המתאים ביותר ובהתאם לך יקבעו את אחוז הנכות לפי הסעיף ותת הסעיף הרלוונטי.

סעיף 9 עוסק באחוזי נכות על מחלות מסתמיות, מחלות לב כלילית, אוטם שריר הלב, דלקת פנים הלב, שריר הלב וקרום הלב, יתר לחץ דם, הפרעות קצב וכו'.

לסעיף הנכות – לחצו כאן

תביעות על מחלות לב בצבא עם משרד עורכי דין ידידיה בלומהוף

כמו בכל תחום משפטי אחר, כדי לנצח בתביעה נגד משרד הביטחון על מחלת לב, אתם צריכים מומחה מנוסה בתחום. משרדי עורכי דין ידידיה בלומהוף מעניק שירות ליוצאי כוחות הביטחון מזה מספר שנים מתוך מחויבות לאלו שמשרתים את המדינה. עו"ד בלומהוף חווה על בשרו פציעה במהלך שירותו ביחידת שלדג – פציעה שהובילה לתביעה נגד משרד הביטחון.

לאחר אותה פציעה, עו"ד ידידיה החליט להקדיש את זמנו לחיילים וחיילות שחוו גם הם פציעות שונות בצבא, לרבות מחלות לב. המשרד מלווה במומחיות נפגעי צה"ל בכל שלב בתביעה – החל מהגשתה ועד הוועדה הרפואית. באמצעות שיחת היכרות, המשרד יוכל ללמוד על התיק שלכם ועל האפשרויות הזמינות לכם. 

המשרד נמצא בקשר רציף עם מומחים רפואיים רבים כאשר ביניהם נמצאים קרדיולוגים רבים בעלי שם.

אם יוחלט על הגשת תביעה, המשרד יכין את התביעה באופן יסודי וילווה אתכם במהלך על ההתרחשויות. במקרים שבהם יש צורך להגיש ערעור, עורכי הדין המנוסים במשרד יעשו זאת עבורכם. בכל צעד בתביעה, יהיה לכם גיבוי משפטי מקצועי שיאפשר לכם לקבל את התמיכה שאתם צריכים, עד שתקבלו את מירב הזכויות המגיעות לכם.

סובל/ת ממחלה שאירעה לך עקב השירות?

יתכן ואת\ה זכאי\ת להכרה כנכה אגף שיקום במשרד הביטחון ולקבל תגמולים והטבות בהתאם. עורך דין משרד הביטחון לשירותך.

משרד עו"ד ידידיה בלומהוף - תביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין תביעות משרד הביטחון ידידיה בלומהוף הינו הבעלים של משרד עורכי דין ידידיה בלומהוף אשר מתמחה באופן בלעדי בתביעות משרד הביטחון. המשרד שלנו זכה להיות המשרד המוביל אשר מייצג את הלוחמים של היחידות המיוחדות.
משרדנו גאה לייצג בכבוד את אותם חיילים / אנשי כוחות הביטחון אשר נפגעו כתוצאה משירותם על הגנת המולדת.

עורך דין משרד הביטחון ידידיה בלומהוף

סובלים ממחלת לב שאירעה לך עקב השירות הצבאי?

השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם
חיפוש

סובל/ת ממחלה שאירעה לך עקב הצבא ?

יתכן ואת\ה זכאי\ת להכרה כנכה אגף שיקום במשרד הביטחון ולקבל תגמולים והטבות בהתאם. עורך דין משרד הביטחון לשירותך.

לבדיקת זכאות מהירה בחינם >>

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

"נלחמים עבורך" - בדיקת זכאות בחינם

חיילים , שוטרים או בוגרי שירות ביטחוני אחר ונחבלתם או חליתם במהלך השירות?

יתכן ואתם זכאים להכרה כנכה אגף שיקום – משרד הביטחון, לקבל תגמולים והטבות בהתאם.

דילוג לתוכן