האם נכי צהל זכאים לכרטיס חבר? - תביעות משרד הביטחון

האם נכי צהל זכאים לכרטיס חבר?

מועדון חבר הוא מועדון צרכנות פופולרי במיוחד, הפועל משנת 1963. בין מאות אלפי החברים במועדון הזה נמנים אנשי קבע וגמלאי צה"ל, הנהנים ממגוון הטבות, שוברים ופעילויות. המועדון ידוע בפופולריות שלו בקרב משרתי ויוצאי צה"ל, אך האם כולם זכאיים להצטרף למועדון? האם נכי צה"ל זכאים לכרטיס חבר? כאן נענה על השאלה הזו ונגלה מה חשוב לדעת בנושא.
מועדון חבר לנכי צהל

תוכן עניינים

האם נכי צה"ל זכאים לכרטיס חבר?

התשובה לשאלה הזו היא 'כן'; נכה צה"ל המקבל קצבה חודשית מאגף השיקום נרשם אוטומטית לארגון נכי צה"ל, אלא אם כן ביטל את החברות במועדון. כחברים במועדון הזה, אתם זכאיים למגוון זכויות והטבות שנקבעו במהלך השנים.

במסגרת הארגון, נכה צה"ל זכאי להצטרף למועדון "חבר", להגיש בקשה למלגות בתחומים שונים, לקבל הלוואות, ליהנות מחופשות במחירים מוזלים במלונות. בנוסף ניתן לקבל ביטוחים שונים במחירים משתלמים, וכן לרכוש פוליסות הכוללות טיפול ארוך טווח, רפואי וכיסוי תאונות.

סובל ממחלה שאירעה לך עקב השירות ?

יתכן ואת\ה זכאי\ת להכרה כנכה אגף שיקום במשרד הביטחון ולקבל תגמולים והטבות בהתאם. עורך דין משרד הביטחון לשירותך.

כיצד נכי צה"ל יכולים להצטרף למועדון חבר?

כאמור, כדי להיות חברים במועדון חבר, יש לקבל מעמד של נכה צה"ל. נכי צה"ל שמוכרים על ידי משרד הביטחון ומקבלים קצבה חודשים הופכים להיות חברים במועדון באופן אוטומטי. אחוזי נכות של 20% ומעלה מזכים בקצבה חודשית, וכדי לקבל אותם יש להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. לאחר תהליך של הגשת תביעה והשתתפות בוועדה רפואית, אתם יכולים לקבל מעמד של נכי צה"ל ואת הזכויות הנלוות לכך – לרבות בחרות במועדון חבר.

הכרה כנכה צהל

תהליך הגשת תביעות נגד משרד הביטחון

תהליך הגשה תביעה נגד משרד הביטחון כולל את השלבים הבאים:

שלב ראשון: הגשת תביעה

לצורך התחלת התהליך, על התובע להגיש את בקשתו להכרה בנכות לקצין התגמולים ביחידת התביעות של משרד הביטחון. כיום ניתן לעשות זאת בצורה נוחה אונליין דרך אתר האינטרנט של אגף השיקום. טופס התביעה דורש מידע מפורט על הפציעה או המחלה, יחד עם תיעוד רפואי תומך, לרבות תיעוד רפואי צבאי (אם אכן יש כזה) וממצאים רפואיים נוספים של רופאים מקצועיים.

 

סובל ממחלה שאירעה לך עקב השירות?

יתכן ואת\ה זכאי\ת להכרה כנכה אגף שיקום במשרד הביטחון ולקבל תגמולים והטבות בהתאם. עורך דין משרד הביטחון לשירותך.

שלב שני: בדיקת הקשר הסיבתי של הפגיעה/מחלה

קצין התגמולים מעריך את התביעה על סמך ראיות רפואיות שהוגשו, והתביעה נבחנת על ידי מומחים רפואיים מטעם משרד הביטחון. בשלב זה יש לשכנע את המומחה הרפואי בקשר הסיבתי בין הפציעה לשירות הצבאי. אם אכן נמצא קשר כזה, המסקנות עוברות לקצין התגמולים. אם הקצין, בהמלצת מומחה, מכיר בקשר זה, התביעה עוברת לוועדה רפואית להערכת נכות. עם זאת, אם לא נמצא שיש קשר בין השירות ובין הפגיעה/מחלה, התביעה נדחית על ידי קצין התגמולים ולא עוברת לוועדה רפואית.

שלב שלישי: ועדה רפואית

לאחר השלבים הראשוניים של בירור סיבתיות, התביעה עוברת לוועדה רפואית להערכת היקף הנכות. ועדה זו קובעת את אחוזי הנכות על פי התקנות של משרד הביטחון, כאשר אחוזי הנכות נעים בין 0% ל-100%. אחוזי הנכות מכתיבים זכאות לפיצויים, הטבות וטיפול רפואי:ועדה רפואית

– 1%-9%: הכרה כנכה צה"ל ללא תגמול או זכויות.

– 10%-19%: הכרה כנכה צה"ל בתגמול חד פעמי הנעים בין 60,000 ש"ח ל-225,000 ש"ח (נכון לשנת 2024).

– 20% ומעלה: הכרה כנכה צה"ל בקצבה חודשית של 55 ש"ח לאחוז (נכון לשנת 2024), לצד טיפול רפואי והטבות שונות המפורטות באתר אגף השיקום.

במעמד הוועדה הרפואית ישנו מזכיר ועדה וכן מומחה רפואי אחד, לכל הפחות, בתחום התביעה הרלוונטי. במעמד הזה התובע נשאל שאלות שונות, והמומחים עוברים על תיק התביעה והממצאים הרפואיים. לאחר בדיקה מעמיקה של כל הגורמים הרלוונטיים, הוועדה קובעת אחוזי נכות בהתאם לחומרת המצב של התובע. כדי לקבל חברות במועדון חבר, יש לקבל הכרה בנכות קבועה, כלומר נכות של 20% ומעלה. אולם, במקרים שבהם נקבע בתחילה שאתם לא זכאים לפיצויים, להכרה בנכות יש ערך. 

כאשר הוועדה הרפואית קובעת אחוזי נכות נמוכים שאינם תואמים את מצבו של התובע, ניתן להגיש ערעור להגדלת אחוזי הנכות. במקרים שבהם הנכות מחמירה ניתן להגיש תביעה על ההחמרה ולקבל אחוזים גבוהים יותר. אם הוועדה הרפואית תשנה את אחוזי הנכות כלפי מעלה, יקבל התובע גישה לזכויות והטבות נוספות רטרואקטיבית. ניתן להגיש ערעור לוועדות רפואיות גבוהות יותר בתוך 45 יום מקבלת ההחלטה הראשונית של הוועדה הרפואית, מה שיכול להוביל להגדלת אחוזי הנכות.

הגשת תביעות באופן מקצועי עם עורך דין משרד הביטחון 

אנשים רבים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי תוהים לאלו זכויות הם זכאיים. התשובה על האם נכי צה"ל זכאים לכרטיס חבר היא חיובית, וזוהי זכות אוטומטית של אלו המקבלים קצבה חודשית קבועה בגין נכותם. הדרך לקבלת אחוזי הנכות עוברת דרך תביעה נגד משרד הביטחון, וחשוב להציג את התביעה והממצאים הרפואיים באופן מיטבי.

ייצוג משפטי מקצועי של עורך דין משרד הביטחון מאפשר לעבור את תהליך התביעה בצורה חלקה יותר; עורך דין מקצועי מלקט מידע, אוסף ראיות ונמצא בקשר ישיר עם גורמים במשרד הביטחון במהלך התביעה. משרד עורכי דין ידידיה בלומהוף הוא בין המשרדים המובילים בתחום הזה, עם ניסיון עתיר והתמחות בתביעות נגד צה"ל.

משרד עו"ד ידידיה בלומהוף - תביעות נגד משרד הביטחון

עו"ד בלומהוף, שהוא עצמו נפגע במהלך שירותו הצבאי, מכיר מקרוב את מערכת משרד הביטחון, ומספק ייצוג לחיילים בתביעות מסוגים שונים. המשרד מתמחה באופן בלעדי בתביעות נגד משרד הביטחון, ואנחנו כאן עבורכם בכל תיק – בין שמדובר בתביעה חדשה או בערעור. מימוש הזכויות שלכם מאפשר לכם ליהנות מהטבות והקלות רבות, וחשוב שתקבלו את כל המגיע לכם. המשרד שלנו זמין לכם בכל עת, עם ליווי מקצועי ואדיב שחותר לתוצאות. פנו אלינו ונשמח לסייע לכם בכל סוגיה, משלב הגשת התביעה ועד קבלת התוצאות הרצויות.

עורך דין משרד הביטחון ידידיה בלומהוף

סובל ממחלה שאירעה לך עקב השירות ?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם
חיפוש

סובל ממחלה שאירעה לך עקב השירות ?

יתכן ואת\ה זכאי\ת להכרה כנכה אגף שיקום במשרד הביטחון ולקבל תגמולים והטבות בהתאם. עורך דין משרד הביטחון לשירותך.

לבדיקת זכאות מהירה בחינם >>

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

"נלחמים עבורך" - בדיקת זכאות בחינם

חיילים , שוטרים או בוגרי שירות ביטחוני אחר ונחבלתם או חליתם במהלך השירות?

יתכן ואתם זכאים להכרה כנכה אגף שיקום – משרד הביטחון, לקבל תגמולים והטבות בהתאם.

דילוג לתוכן